Most, hogy végre kapható az Oculus Rift kontrollere, a Touch, kezdik utolérni a technológiailag mindenki előtt járó HTC Vive-ot. A Vive a világon az első olyan vr felszerelés, amellyel valóban barangolhatunk a virtuális világokban. Értsd: például egy virtuális asztal nem csak egy oldalán állhatunk és mondjuk rakosgathatunk rá tárgyakat, hanem ténylegesen körbejárhatjuk, akár be is nézhetünk alá. Egyetlen konkurens sem képes jelenleg ilyen élményt nyújtani. 

Ám az Oculus októberben bejelentette, hogy ők is dolgoznak a teljes térélményen. A Vive-nak két érzékelő kamerára van szükség, állványokon vagy a falakra szerelve. Az Oculusnál ez a következő módon alakul: 

Egy kamera a játékossal szemben hagyományos kontrollerrel: ülő / álló, statikus élmény 180 fokban. Ezt tudja a PlayStation VR, illetve minden más megoldás is. 

Két kamera egymás mellett: ülő / álló, statikus 180 fokban, de már használható a Touch kontroller.

Két kamera egymással szemben:  ülő, álló, statikus 360 fokban + Touch

Három kamera háromszögben elhelyezve: dinamikus térélmény + Touch.

A bejárható tér is növekszik, 3.2 négyzetméterre, ami majdnem akkora, mint a Vive 3.5 négyzetmétere.

Az első beszámolók alapján az Oculus Touch remekül teljesít, a gyors mozgásokat, sőt még a kézjeleket is érzékeli. Viszont mélyen a zsebbe kell nyúlni, a Rift (a két érzékelővel) + Touch + 1 érzékelő már meghaladja a HTC Vive 800 dolláros árát. Kíváncsian várjuk az első beszámolókat a háromkamerás Oculusról.

Forrás: roadtovr